Ce mai e nou? Ce rămâne la fel? Tendințele designul interior ale anului 2018 vor fi prezentate în cadrul unei expuneri cuprinzătoare a obiectelor de design la târgul internațional Ambiente, desfășurat între 9 și 13 februarie.
Toate lucrările de cercetare și de curatoriu pentru Ambiente Trends 2018 sunt tratate de bora.herke.palmisano Trend Bureau. Cercetătorii de tendință au filtrat influențele semnalului relevant în design, artă, arhitectură, modă și stil de viață. Aceasta implică selectarea produselor exponatelor Ambiente și prezentarea acestora sub forma unor lumi de trend.
Fuziune, legătură și conectare
Ca titlu pentru mesajul lor de tendință, ei au ales termenii “Fusion, Link and Connection”. “Acest lucru se datorează faptului că fiecare dintre cele patru domenii tematice cuprinde mai multe aspecte și uneori chiar aparent contradictorii”, spune Annetta Palmisano de la bora.herke.palmisano Trend Bureau. “Este din ce în ce mai mult o căutare pentru bunăstare, înțeles și opțiuni alternative. Accentul se va pune pe lucrurile de zi cu zi, pe obiectele fabricate manual, pe durabilitate și pe faptul că vor fi protejate în viitor. “Aceasta se va reflecta în mod specific în patru direcții stilistice: Regenerări modeste, Intenții colorate, Emoții tehnologice și naruțiuni opulente. Designul care va fi prezentat a fost gândit pornind de la numeroase influențe, variind de la simplitatea rustică la indicii de opulență barocă.
Patru trenduri pentru 2018
Târgul va include tururi ghidate exclusiv și discuții de la studioul de design, oferind o viziune intensă a celor patru trenduri. În fiecare zi de la Ambiente, la orele 11:30 și 14:30, Annetta Palmisano va discuta pe platforma de prezentare a Academiei Ambiente, cu o mulțime de exemple de de design. După fiecare sesiune, ea și Claudia Herke vor purta publicul într-un tur al călătoriilor cu privire la tendințele prezentate la Galleria 1. Tendințele Ambiente vor fi susținute de o broșură cu o prezentare clară a cercetării, cu ajutorul paletelor de culori, precum și a probelor de produse și materiale. Retailerii vor primi astfel stimulente valoroase pentru anul următor.
Regenerări modeste – simple
O tendință care este atât contemporană cât și atemporală, fiind în același timp simplă și relaxată. Este un concept clar și contemporan pentru spațiul de locuit, care combină idei bine stabilite cu altele noi. Materialele preferate vor fi lemnul, piatra, betonul, ceramica, bambusul si fonta – fie glazurate sau emailate -, precum și lâna, în culori naturale.
Intenții colorate – pretenții etice combinate cu culori puternice
Acest stil înseamnă culori puternice, strălucitoare, modele puternice, dinamism și vitalitate. Amestecul de materiale și reciclarea sunt susținute de o revendicare etică, asigurându-se că produsele nu sunt doar impresionante, ci și durabile. Materialele plastice reciclate, metalul, lemnul și textilele sunt prezentate în modele cartonate, dungi și granițe decorative.
Emoții tehnologice – materiale inovatoare într-un design atrăgător emoțional
O direcție stilistică, cu un impact care este vizionar, sofisticat și sensibil în același timp. Experimentarea cu noile tehnologii a creat o impresie nu de pragmatism rece, ci de un design care apelează la emoții. Acesta include câteva combinații mai puțin frecvente de materiale și produse, de ex. hârtie și lenjerie. Alte elemente care vorbesc simțurilor sunt structurile textile moi și accentele inovatoare vizuale.
Sursă foto: ambiente.messefrankfurt.com