O nouă ediţie a festivalului Romanian Design Week

Romanian Design Week (RDW) a început să devină puţin câte puţin tradiţie. Pentru cei care nu sunt familiari cu subiectul, acesta este un festival anual, organizat în luna mai, pe o perioadă de 10 zile şi având ca scop promovarea designului autohton ca motor de creştere culturală, socială şi economică pentru România.

rdw 2

Picture 2 of 5

Romanian Design Week 2018 – caracteristici

Anul acesta, festivalul de design românesc se desfăşoară în perioada 19-27 mai, cu principala expoziţie organizată la Palatul Telefoanelor de pe Calea Victoriei, o clădire foarte interesantă a Bucureştiului de început de secol al XX-lea, în stil Art Nouveau. Expoziţia este deschisă în weekend-ul 19-20 mai.

Prin promovarea ideilor interesante şi dinamismului cultural, RDW demonstrează că designul românesc este mai mult decât ceea ce pare. Expoziţia principală conţine peste 150 de proiecte aparţinând designer-ilor individuali sau studiourilor de design şi arhitectură. Proiectele expuse aparţin unei mari diversităţi de domenii conexe: advertising, arhitectură, design digital, design grafic, cu multiplele sale ramuri (editorial, design de ambalaj, design web, design de papetărie personalizată, chiar şi game design), design de produs (numit şi design industrial), design de interior, peisagistică, urbanism, modă. Multidisciplinaritatea este o caracteristică constantă a festivalului RDW, încă de la începuturile sale.

Lucrările prezentate în cadrul expoziției au fost selectate de către echipa proiectului, alături de un board creativ, din care fac parte: Adrian Soare, arhitect partener Cumulus, Domnica Mărgescu, director de modă Elle, Maurice Munteanu, editor de modă Elle, Mihai Gurei, Creative Director și Owner Intro, Ovidiu Hrin, Synopsis, Ștefan Ghenciulescu, arhitect şi cercetător de arhitectură şi urbanism, redactor-şef al revistei Zeppelin, conferenţiar universitar în cadrul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”. Selecția s-a făcut dintr-un număr total de peste 400 de proiecte înscrise la începutul anului.

Arhitectura expoziției este semnată, la fel ca toate edițiile de până acum, de arhitectul Attila Kim.

Pe lângă expoziția centrală, Romanian Design Week propune anul acesta și o serie de evenimente conexe noi, menite să sublinieze dialogul interdisciplinar, dar și oportunitatea abordărilor complementare în design. Aceste eveniment conexe,  prezente în programul evenimentului disponibil online, sunt găzduite de studiouri şi showroom-uri de design, magazine şi galerii de artă, hub-uri creative, etc.

Organizatorii acestui eveniment sunt The Institute și UniCredit Bank. Partenerul principal este Glo, iar printre alţi parteneri se numără Absolut, Ciuc, Telekom, ca şi Institutul Cultural Român şi Administrația Fondului Cultural Român. Există şi parteneri media care promovează evenimentul în spaţiul public. Aceştia sunt: Dezeen, Dezeen Jobs, Hotnews, Zeppelin, Igloo, Iqads, Arhitectura, Zile și Nopți, Molecule F, Modernism şi Designist.

Romanian Design Week se doreşte a fi atât un festival pentru profesioniştii din domeniu, cât mai ales pentru public. Scopul declarat al organizatorilor este acela de a face design-ul modern accesibil publicului larg, contribuind astfel la informarea şi educarea acestuia. De altfel, expoziţia principală şi evenimentele conexe au avut în fiecare an circa 30.000 de vizitatori, ceea ce nu este puţin.

Câte ceva despre istoricul festivalului RDW

Festivalul a demarat ca o iniţiativă privată a organizaţiei The Institute, care  promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate de antreprenori, profesioniști și public al industriilor creative din România. Incă de la început, proiectul a găsit susţinere financiară şi nu numai la diverşi parteneri (bănci, birouri şi ateliere de creaţie, reviste de specialitate, alte companii). Incepând din 2014, festivalul a avut şi ţări sau companii invitate (Olanda în 2015, Scandinavia – respectiv Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda şi Islanda – în 2016, companii din Ungaria, Grecia sau ţările nordice în 2017).

În cele cinci cinci ediții de până acum, Romanian Design Week a reușit să se impună drept cel mai important eveniment dedicat industriilor creative din România, 

„La ediția de anul acesta a Romanian Design Week încercăm să vorbim și mai asumat despre creativitate și inovație, privite ca instrumente de dezvoltare economică și socială, dar și despre potențialul lor de a contribui la imaginea și dezvoltarea unui oraș”, a declarat Andrei Borțun, CEO, The Institute.

Lasă un Comentariu...

*