5 modalități prin care îți poți pregăti corpul pentru venirea iernii

Aerul rece și uscat al iernii ne face vulnerabili la virusuri, la piele uscată și iritată și la alte afecțiuni neplăcute.

Iată câteva dintre cele mai bune modalități prin care vă puteți pregăti pentru vremea rece, astfel încât să vă bucurați de sănătate și de vitalitate pe tot parcursul sezonului:

  1. Adoptați un program de exerciții fizice. Mai ales în timpul sezonului rece, este deosebit de important să facem exerciții fizice în fiecare zi sau măcar de 3-4 ori pe săptămână. Încălzirea mușchilor este esențială pe tot parcursul anului, dar cu atât mai importantă este iarnă. Asta pentru că mușchii reci sunt mai susceptibili să fie încordați sa răniți. Faceți încălzirea cu unele mișcări dinamice, întrucât majoritatea antrenorilor sunt de părere că întinderea statică nu este utilă, ci trebuie să puneți sângele în mișcare. După încălzire, puteți face exerciții fizice în interiorul casei sau puteți ieși afară să alergați într-o zonă desăpezită și uscată, pentru că mușchii sunt încălziți, flexibili și gata pentru orice. Mai ales dacă practicați sport în ritm intens, veți avea nevoie de prosoape, de deodorante naturale, de o apă termală pentru curățarea și hidratarea rapidă a tenului și de echipament potrivit cu sportul pe care îl practicați.
  2. Nu uitați de hidratare. O cremă hidratantă bogată este o necesitate pe toată perioada iernii. Chiar și tenul gras are nevoie de o cremă nutritivă, așa că asigurați-vă că includeți în rutina de înfrumusețare și îngrijire a pielii creme de față pentru ten gras sau pentru tipul de ten personal, dar și creme de ochi și balsamuri de buze. Și pielea mâinilor are nevoie de puțină grijă, căci în acest sezon trebuie să ne spălăm cât mai des pe mâini pentru a îndepărta germenii de răceală și gripă. Totuși, vântul rece, aerul uscat și spălatul frevent pe mâini poate face ca pielea să se usuce și să crape. Prin urmare, după fiecare spălare sau măcar de două ori pe zi și seara, înainte de culcare, folosiți o cremă de mâini cu o formulă bogată, dar nu uleioasă, care să vă ajute să păstrați elasticitatea pielii mâinilor.
  3. Consumați ulei de krill. Hidratarea la interior este la fel de importantă ca hidratarea la exterior. Uleiul de krill este o sursă uriașă de acizi grași esențiali Omega-3, care ajută la hidratarea pielii și la calmarea inflamației. În plus, antioxidanții ca astaxantina, care se găsesc în uleiul de krill, oferă pielii un strat suplimentar de protecție împotriva daunelor radicalilor liberi.
  4. Optați pentru suplimente de zinc. De cum se înregistrează primele temperaturi scăzute, peste tot auzim cât de important este să consumăm vitamina C și Echinacea. Totuși, cercetările au arătat că de fapt zincul este suplimentul care oferă rezultate sigure când vine vorba de prevenirea răcelilor. Cercetările arată că aproape niciunul dintre remediile populare împotriva răcelii nu împiedică de fapt răcelile – cu excepția zincului și a spălatului frecvent pe mâini. O doză de 10-15 mg de zinc în fiecare zi oferă protecție împtriva virusurilor, iar acest mineral vă poate ajuta și când sunteți deja răcit.
  5. Gătiți cu ingrediente picante. După cum știm cu toții, unele condimente au darul de a ne încălzi efectiv din interior spre exterior. Când temperaturile încep să scadă, începeți să adăugați în mâncăruri puțin ghimbir, ardei iute sau scorțișoară ori nucșoară. Aceste condimente ajută la creșterea circulației și la încălzirea întregului corp. În plus, unele mirodenii împiedică virusurile să își facă de cap. De exemplu, ghimbirul este cunoscut pentru efectele sale de calmare a stomacului și de ușurare a respirației atunci când suntem în plin sezon de gripă.

Nu uitați nici de vitamina D. Dacă în sezonul cald este suficient să ieșiți la plimbare pentru a vă bucura de razele soarelui și de o doză gratuită de vitamina D, în plină iarnă, chiar dacă vă faceți curaj cu regularitate să înfruntați frigul și asprimea vântului, tot nu veți obține suficientă cantitate de vitamina D. Prin urmare, optați pentru un supliment alimentar cu vitamina D, care va îmbunătăți sănătatea oaselor, va reduce riscul de tot felul de boli cronice, va întări sistemul imunitar și vă va îmbunătăți starea de spirit.


Lasă un Comentariu...

*