3 modalități în care vă puteți amenaja dormitorul pentru un somn mai bun

Pentru mulți dintre noi, dormitorul este acel loc minunat unde de abia așteptăm să ajungem după o zi agitată și istovitoare la servici. Din păcate, în cazul multora dintre noi, dormitorul nu exprimă nici pe departe acea oază de liniște, calm și relaxare la care visăm. Și asta deoarece dormitorul nu este amenajat pentru unicul său scop, și anume somnul. Poate că ați avut prilejul de a intra într-un dormitor curat, organizat, cu puține accente de albastru și v-ați simțit pe loc mai relaxați și mai puțin stresați. Iată că există și dovezi științifice care să dovedească de ce amenajarea dormitorului este atât de importantă pentru un somn calitativ.

Se pare că stilul și structura dormitorului ne pot afecta în mod semnificativ calitatea somnului. Pentru a beneficia de somnul de calitate pe care îl meritați, iată câteva sfaturi utile referitoare la cum vă puteți amenaja dormitorul pentru a-l transforma într-un sanctuar personal, favorabil somnului odihnitor.

  1. Confortul patului. Patul, împreună cu așternuturile, cu pernele și pilotele reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte ale unui somn de calitate. În primul rând, se merită să investiți într-o saltea excelentă, la fel și în lenjerii de pat fabricate din cele mai confortabile materiale, precum bumbac, bumbac ranforce, bumbac organic sau in. Mai apoi, trebuie să vă gândiți că durata medie de viață a unei saltele este de șapte până la zece ani. Specialiștii în kinetoterapie și fizioterapie au afirmat că cel puțin 20-30% dintre pacienții lor se trezesc cu dureri de spate, dureri lombare, dureri cervicale și dureri de cap din cauza saltelei învechite sau de slabă calitate. Deși saltelele de bună calitate sunt ceva mai scumpe, investiția se va merita și se va reflecta în felul în care dormiți și vă simțiți. Mintea și corpul vă vor mulțumi pentru fiecare element de calitate în care vă odihniți.
  2. Optați pentru puține accente de culoare. Pentru dormitor, este indicat să alegeți nuanțe neutre, poate câteva nuanțe pastelate dulci. În general, tonurile neutre creează un mediu liniștit și relaxant și asta este ceea ce vă doriți pentru dormitor. La urma urmei, doriți un efect calmant în oaza personală de somn. Folosiți culori mai puternice și mai îndrăznețe pentru celelalte încăperi ale casei, cum ar fi camera de zi sau bucătăria. Dacă nu vă place albul și doriți puține accente de culoare în dormitor, folosiți nuanțe de albastru pal sau alte culori plăcute, odihnitoare. Accentele de culoare se pot regăsi în perdele, în perne decorative sau în covoare. Cheia este să optați pentru un fundal subtil și pentru câteva accente blânde de culoare, care să sporească și mai mult relaxarea, confortul și odihna.
  3. Eliminați dezordinea. Dezordinea și aglomerația sunt cele care provoacă instantaneu stres, adică tocmai opusul a ceea ce doriți să simțiți înainte de a vă băga în pat. Poate că nu e cea mai plăcută sarcină, dar este esențial să faceți curățenie în dormitor și să eliminați toată dezordinea și aglomerația. Vă veți simți mult mai relaxați și pregătiți pentru odihnă într-un dormitor curat și organizat. Dezordinea este ultimul lucru care ar trebui să vă provoace stres suplimentar după o zi haotică la servici.

Iată că un somn de o bună calitate este incredibil de important pentru starea noastră de bine, pentru nivelul nostru de energie, dar mai ales pentru sănătatea noastră. Pe lângă aceste aspecte pe care le-am analizat în rândurile de mai sus, nu treceți cu vederea regimul alimentar și nici exercițiile fizice, căci ambele sunt importante și prioritare. De fapt, amenajarea casei, echilibrul interior, dieta noastră și stilul activ de viață merg mână în mână și se completează perfect, având rolul de a ne garanta o calitate bună a vieții.


Lasă un Comentariu...

*