Biroul de acasă este din ce în ce mai folosit în ultima perioadă atât ca spațiu de relaxare, cât și ca spațiu de realizare a activităților pentru locul de muncă. Adesea este greu ca o persoană să se concentreze deoarece pe birou pot fi obiecte care să îi distragă atenția, precum o carte preferată sau consola de jocuri.
Sursă foto: freepik.com
Pentru ca sarcinile de la locul de muncă să poată fi făcute de acasă, biroul ar trebui să aibă un aspect curat și ordonat. Consultă lista următoare pentru a descoperi cele mai utile produse de papetărie pentru organizare:
Bibliorafturile
Un set de bibliorafturi te poate scăpa de aglomerația de hârtii nedorite de pe birou. Poți organiza documentele în funcție de importanța lor sau de informațiile scrise.
De exemplu, dacă ești student și ai un job part-time îți poți organiza atât notițele de la cursuri în spații separate pentru fiecare materie cât și stocarea documentelor necesare muncii pe care o prestezi în alt loc pentru ca toate acestea să poată fi găsite rapid.
Tăvițele pentru documente
Tăvițele pentru documente, asemeni bibiorafturilor, te vor ajuta să îți organizezi actele pentru ca biroul tău să aibă un aspect plăcut și curat. Dacă spațiul tău este limitat, tăvițele pot fi supraetajate, astfel încât nu va fi nevoie să încerci să faci rost de loc suplimentar sau să te simți înghesuit din cauza lor.
Mapele și servietele din plastic
Biroul tău poate dispune de sertare pe care le poți folosi drept spații de depozitare pentru documente. Dacă pe birou poți ține bibliorafturi și tăvițe, pentru stocarea colilor te-ar putea ajuta mapele și servietele.
Acestea sunt potrivite deoarece ocupă mai puțin spațiu și pot ține o cantitate mare de hârtii. Ele vin în diferite culori, modele și mecanisme de prindere precum butoanele de plastic, capse sau fermoar.
Documentele tale vor rămâne organizate și protejate în mape până la folosirea următoare a acestora.
Capsatorul și perforatorul
Cele două obiecte de papetărie, capsatorul și perforatorul, sunt potrivite pentru organizarea biroului și a documentelor. Cu acestea poți prinde foile cu capse în teancuri care conțin informațiile similare, sau poți perfora într-un colț a paginii și prinde cu ață dură sau cu panglici.
De exemplu, dacă lucrezi cu liste lungi de date și vrei să ai toate foile ordonate și aproape de tine, le poți capsa pentru a nu încurca paginile și a găsi rândul sau coloana dorită imediat.
Alături de achiziționarea unui perforator sau a unui capsator, nu uita de capse și de un decapsator în cazul în care dorești să desprinzi colile de hârtie.
Agrafele și clipsurile de hârtie
Agrafele de birou sunt necesare pentru organizarea biroului și îi oferă acestuia o imagine plăcută și colorată, datorită gamei cromatice a accesoriilor.
Clipsurile de hârtie, care sunt fie colorate fie în alb sau negru, sunt mai rezistente decât agrafele și suportă o cantitate mai mare de coli de hârtie.
Atât agrafele cât și clipsurile te pot ajuta atât în organizarea biroului prin menținerea documentelor ordonate și într-un singur loc cât și la păstrarea întreagă a paginilor în caz de transport.
Organizarea biroului îți va oferi o mai bună dispoziție pentru a te putea ocupa de activitățile din timpul programului de muncă și te va ajuta să găsești mai repede obiectele sau documentele de care ai nevoie.