Dacă ai ales să lucrezi de acasă, mai mult ca sigur te poți bucura de timpul petrecut într-un mod cât se poate de eficient. Vei reuși să stai departe de aglomerația din trafic, de un program de lucru matinal, lucruri care ți-ar fi putut afecta o parte din performanțele tale.
Organizarea unui birou acasă nu este nici cel mai greu lucru din lume, dar nici cel mai ușor. Pe de o parte, spațiul pe care îl amenajezi trebuie să fie unul cât se poate de funcțional, așa încât să poți desfășura activitatea foarte ușor. De asemenea, fiind acasă trebuie să faci în așa fel încât să te simți bine și să te poți bucura cu adevărat de spațiul amenajat. Vei avea nevoie de o sursă de lumină bună, de scaun comod, dar și de un birou încăpător. Toate aceste lucruri te vor ajuta să duci la bun sfârșit programul de lucru.
Iată mai jos 5 lucruri de care ai nevoie pentru biroul de acasă:
1. Imprimantă – mai mult ca sigur vei avea nevoie să scoți anumite informații din calculator și un astfel de produs te va putea ajuta destul de mult. Totul va deveni mai ușor de realizat, iar informațiile vor fi printate foarte ușor. Ai putea alege o imprimantă de birou cu laser, care să nu ocupe un spațiu prea mare, mai ales dacă nu o folosești des. Vei putea înlocui destul de ușor cartușele cu laser, pe care le poți regăsi aici, astfel că niciodată nu vei rămâne în pană.
2. Rechizite – vei avea nevoie de multe instrumente de scris, de coli A4, de foarfece pentru birou, precum sunt acestea, de agende de lucru, dar și de multe alte lucruri pentru desfășurarea activității tale. De aceea, pentru organizarea biroului de acasă este bine să încerci să alegi produsele de cea mai bună calitate. Vei mai avea nevoie de markere, pixuri cu gel, agrafe, capsatoare, clipsuri, rigle, tăvițe pentru documente, dar și alte lucruri la fel de utile.
3. Cutii de carton – dacă nu îți dorești să ții toate documentele la vedere ai putea opta pentru alegerea unor cutii de carton în care să așezi tot ceea ce nu mai folosești și de care vei avea nevoie la un moment dat. Aceste cutii de carton ar putea constitui o modalitate eficientă de arhivare a documentelor pe care le-ai lucrat și de aceea este bine să le ai în vedere.
4. Bibliorafturi – aceste produse sunt de nelipsit din orice birou. Cu ajutorul lor vei reuși să îndosariezi anumite documente speciale, să le notezi eficient și astfel să poți să le așezi în rafturile din dulap. Ai putea alege și dosare din plastic sau din carton, acestea fiind de nelipsite din orice birou. Ca atare, vei avea nevoie ca într-o anumită zonă a biroului tău să se regăsească un dulap pentru așezarea acestor produse.
5. Sisteme de afișare – dacă ești o persoană care iubește planificarea zilnică, ai putea opta pentru alegerea unei table magnetice sau pentru un flipchart de care să te poți folosi ori de câte ori trebuie să duci la îndeplinire o anumită sarcină, planificând atent toate etapele de lucru ale activității tale. Panourile de plută, dar și ecranele de proiecție cu trepied îți vor fi la fel de folositoare pentru activitatea de birou.