Design de produs- talent și creativitate

Designul de produs reprezintă un nou val de creativitate românească, un val de creativitate care încearcă să schimbe părerea străinilor asupra țării nostre. Atenția lumii pentru talentele autohtone a început să se tot amplifice, în acest fel, expresia „made în România” a început să capete mai multă notorietate. Deși sunt mai puțini vizibili față de designerii de modă, designerii români de produs se pot „bate” cu ușurință cu marile branduri din toată lumea, chiar dacă au o istorie veche ce oferă o garanție a seriozității și a valorii. De aceea, meseria lor devine și mai dificilă..

design de produs (1)

Picture 1 of 4

În cazul unui obiect nou, pe care îl găsim pe rafturile magazinelor de specialitate alături de altele identice, factorul care cântărește tot mai mult și care a a ajuns să conteze în cazul unei decizii de cumpărare este designul. Ceea ce face diferența între două obiecte care îndeplinesc aceeași funcție și au prețuri asemănătoare, este designul produsului, banalitatea fiind surclasată de originalitate.

Specialiștii spun că designul românesc de produs trebuie să depășească două întoarceri la 180 de grade: a clientului către ideea de design românesc de obiect și a designerului însuși către ideea de marketing și promovare. Altfel spus, ambii trebuie să găsescă formula ideală de a se întâlni la mijlocul drumului.

Pentru majoritatea designerilor, această meserie a devenit un stil de viață, nu doar un job. De aceea, s-au decis să pună bazele unei organizații care să vină în ajutorul designerilor români de produs. Bucharest Design Center (BDC), înființată în anul 2013 de către Anca Fetcu, Ioana Bardas și Simona Buta, este organizația care promovează designerii români de produs și are ca obiective să atragă atenția magazinelor și investitorilor, dar și să creeze un magazin online care să comercializeze produsele create de aceștia. Deoarece designul românesc nu este atât de vizibil și fiindcă tinerii designeri au dreptul să se autosusțină financiar din acestă meserie, scopul organizației este a promova și brandul românesc, astfel încât vânzările să devină constante.

La ce ne referim când vorbim despre design de produs?

Designul de produs, ca o formă specială a designului, a proiectării industriale în structura căruia regăsim funcții estetice, are scopul de a crea și îmbunătății noi forme funcționale și estetice de produse utile. Rolul designerilor de produs este de a găsi soluții viabile în creația obiectelor perfectibile și reproductibile industrial. Aceste soluții pot include producția, marketingul și dezvoltarea unei linii de produse care mai apoi se pot vinde.

Prin cuvinte mai ușor de înteles, Design de produs înseamna orice, de la design de automobile ori de electrocasnice, până la ambalajul unui deodorant de cameră. Însă, în Romania, este perceput mai mult ca fiind acea zona de design de obiecte pentru casă. Noi vrem sa mărim popularitatea designerilor români, sa creștem interesul românilor pentru astfel de produse, pentru că, odată cu asta, va apărea și interesul internațional și să facem astfel încât investitorii și companiile să își dorească să lucreze cu designerii români”, a declarat Ana Fetcu pentru o publicație.

Lasă un Comentariu...

*