Analiza de risc la securitate fizică

Analiza de risc nu înseamnă doar o normativă europeană care presupune întocmirea unei documentații specifice pentru evaluarea riscului la care este expusă societatea comercială, ci mai degrabă o măsură de prevenție care ar putea contribui la limitarea de pierderi de vieți omenești sau a bunurilor ce aparțin companiei. O analiză de securitate înseamnă în primul rând grijă pentru bunurile tale și de aceea, în planul de risc evaluatorul va cuprinde ce să faci pentru paza bunurilor ce aparțin societății.

De aceea, analiza de risc nu presupune neapărat o taxă în plus pe care să o achiți doar pentru a îndeplini formalitățile din legea 333/2003, ci să înțelegi cu adevărat riscul la care este expusă afacerea ta.

Fiecare business prezintă anumite amenințări și de aceea, este cât se poate de benefic pentru fiecare antreprenor să ia în calcul întocmirea documentației necesare pentru a evalua corect situația și astfel să identifice din timp riscurile la care ar putea fi expuse bunurile sau chiar anumite persoane care desfășoară activități în cadrul societății. În funcție de acest lucru, se vor stabili și măsuri clare de acțiune pentru a preîntâmpina astfel de situații ce pot avea consecințe majore.

Analiza de risc se face prin evaluatorul de risc

Un evaluator de risc analizează cu atenție riscurile de securitate la care este supusă afacerea ta și astfel poate să îți indice cu claritate care sunt măsurile pe care să le ai în vedere pentru a nu ajunge în prag de pierdere. De exemplu, un evaluator de risc te va putea sfătui să iei în calcul montarea unor sisteme de avertizare sonoră, optică, a unor folii antiefracție sau chiar montarea unor grilaje. Toate acestea nu fac nimic altceva decât să descurajeze faptele infracționale uneori și astfel pierderile companiei tale să fie mult mai mici.

Evaluatorul de risc este o persoană certificată, participând continuu la cursuri de formare profesională și beneficiază de o vastă experiență – toate acestea contribuind la evaluarea corectă a situației. Atunci când facem referire la evaluarea riscurilor trebuie să ne gândim la contractarea unui expert în securitate fizică, evaluat de Inspectoratul General al Poliției Române și înscris în Registrul Național al Evaluatorilor de Risc la Securitatea Fizică.

Când se întocmește un raport de evaluare?

Raportul de evaluare este o condiție necesară pentru ca business-ul tău să fie mai sigur și să nu fie expus niciunui risc. În plus, toate societățile comerciale înființate în România sunt obligate, potrivit legii, să întocmească analiza de risc prin intermediul unui evaluator de risc.

De aceea, un raport de evaluare trebuie întocmit ori de câte ori iei în calcul desfășurarea unei anumite activități, ajutându-te în primul rând pe tine să previi situații neplăcute, care ar putea pune întreaga activitate în pericol.

Odată întocmit, acesta îți va furniza toate informațiile necesare pentru ca riscul să poată fi observat corect și mai ales prevenit.

O dată la 3 ani, raportul de evaluare trebuie revizuit, ținându-se cont de noi schimbări aduse în companie. De asemenea, dacă tocmai ai renovat sediul firmei, ar fi bine ca în maxim 30 de zile să chemi un evaluator de risc pentru a revizui raportul de evaluare, schimbările de tip arhitectural putând genera alte riscuri sau chiar micșorându-le pe cele de dinainte.

Dacă ai trecut printr-un incident de securitate, ar fi bine ca în maxim 60 de zile să ceri sprijinul evaluatorului pentru refacerea raportului de evaluare.

Ce cuprinde analiza de risc de securitate fizică?

Analiza de risc se efectuează cu mare responsabilitate și cuprinde:

  1. definirea parametrilor interni și externi care generează și/sau modifică riscurile la securitatea fizică a unității
  2. stabilirea metodei și a instrumentelor de lucru
  3. identificarea tuturor riscurilor la securitatea fizică, a zonelor de impact, evenimentelor și cauzelor riscului, precum și a potențialelor consecințe
  4. analizarea riscurilor la securitatea fizică
  5. estimarea riscurilor unității beneficiare
  6. întocmirea Raportului de evaluare și tratare a riscurilor la securitatea fizică.

Cine trebuie să facă o analiză de risc?

Potrivit legii, este nevoie de analiză de risc pentru:

  • Bănci sau alte instituții de creditare
  • organizații cooperatiste
  • instituții financiare nebancare
  • societăți de schimb valutar și case de amanet
  • societăți ce au ca obiect de activitate vânzarea de metale/pietre prețioase
  • magazine de arme și muniții
  • unități poștale
  • benzinării
  • spații comerciale cu suprafață mai mare de 500 mp
  • sălile de jocuri de noroc și cazinouri
  • casieriile furnizorilor de utilități
  • ATM-uri situate în afara sediilor bancare
  • centre de procesare numerar

Dacă ai nevoie de întocmirea unei analize de risc la securitatea fizică, aici poți găsi cele mai bune soluții.

Lasă un Comentariu...

*