Spațiul de lucru nu ar trebui să lipsească din nicio locuință. Indiferent dacă ești liber profesionist sau folosești biroul doar atunci când cauți câteva informații sau te ocupi de câteva documente, spațiul de lucru este cel care îți asigură un echilibru, fiind cel care restabilește ordinea în locuința ta. Cu alte cuvinte, indiferent cât de dezordonată ar fi restul locuinței, spațiul de lucru trebuie să fie păstrat într-o ordine exemplară, deoarece acolo îți vei depozita documente, cărți, laptop, calculator și alte obiecte necesare.
Astăzi te vom ajuta să îți amenajezi în propria casă, dacă nu ai făcut-o deja, un spațiu pentru birou. Un lucru esențial este faptul că îți poți amenaja un spațiu de lucru în orice mic colț al locuinței, indiferent dacă este vorba de un colț din mansardă sau spațiul de sub scări. Important este să știi cum să alegi piesele de mobilier și de decor potrivite.
Dacă lucrezi ca liber profesionist, iar biroul tău este chiar acasă, te sfătuim să iei în considerare amenajarea unei camere întregi ca spațiu de lucru, pentru că vei petrece cel puțin 8 ore pe zi în acea cameră și este important să ai spațiu suficient, dar și lumină naturală abundentă.
Dacă tot am menționat lumina naturală, sfatul nostru este să alegi totuși un colț mai luminat, pentru că este important să ai o lumină corespunzătoare. Dacă nu poți avea acces la lumină naturală din abundență, apelează la obiectele de iluminat. Însă, nu recomandăm acest lucru dacă veți petrece mai mult de 1-2 ore pe zi la birou, deoarece iluminatul artificial poate dăuna vederii.
Alege un birou care să corespundă necesităților tale. Dacă știi că ai nevoie de un spațiu mai mare pe birou, unde să îți întinzi diverse documente, agende sau cărți, ar trebui să optezi pentru un birou cu o lungime mai mare, poate chiar și pentru un birou pe colț. Dacă în schimb, nu ai nevoie decât de spațiu pentru laptop și o cană de cafea, un birou micuț îți va fi mai mult decât suficient.
Știm că este tentant să alegi un scaun pentru birou cât mai confortabil, cât mai moale și cât mai mare, în care să te poți întinde. Însă, recomandarea noastră este să păstrezi acele scaune pentru living sau dormitor, pentru momentele de relaxare, iar pentru zona de birou să alegi un scaun potrivit, care să îți mențină coloana vertebrală într-o poziție ideală.
Nu în ultimul rând, optează pentru cât mai multe rafturi și obiecte de decor pentru a da un plus de personalitate acestui spațiu. Dacă spațiul de birou este și zona de întâlnire cu clienții, atunci păstrează o amenajare cât mai serioasă pentru acest spațiu și nu îl încărca cu diverse obiecte personale.
Am o experiență de peste 5 ani ca redactor, dar scrisul s-a numărat dintotdeauna printre pasiunile mele, alături de citit. Prima întâlnire cu jurnalismul am avut-o în facultate atunci când am înființat un ziar de știri împreună cu alți colegi de facultate. Acela a fost și momentul în care m-am decis să îmi transform plăcerea pentru scris într-o carieră. Am făcut mult timp voluntariat și ulterior am și lucrat pentru diverse publicații, unde am învățat de la adevărați profesioniști secretele din spatele unui articol bine scris. Astăzi, după atâția ani de practică, sper ca alții să învețe de la mine cum se scrie un articol complet, de la A la Z.
Sunt o persoană perfecționistă și creativă în același timp, îmi place să evoluez din punct de vedere profesional, motiv pentru care particip des la evenimente sau cursuri ce au ca temă scrierea creativă. Pun întotdeauna accent pe calitatea și originalitatea unui articol, iar documentarea intensă face parte din ritualul meu de scriere a unui articol. Sunt o persoană organizată, iubesc articolele foarte bine structurate, ce conțin informații de valoare pentru cititori. Scriu și rescriu același articol chiar și de 3-4 ori până mă asigur că este perfect, din toate punctele de vedere.