Cu toții ne dorim să fim mai productivi când vine vorba de rezolvarea sarcinilor de la servici, dar cei mai mulți dintre noi asociem productivitatea cu orele suplimentare de muncă. Iată că, în ultimul timp, auzim de pretutindeni că nu este necesar să muncim ore în plus, ci mai degrabă ar trebui să ne dăm seama ce putem face pentru a munci mai inteligent.
Există o diferență uriașă între a munci mai mult și a munci mai inteligent. În esență, a munci mai inteligent înseamnă a profita la maximum de orele noastre de muncă, concentrându-ne pe sarcinile cele mai urgente și mai importante. Dacă vă doriți să lucrați mai inteligent fără să munciți ore suplimentare, ar trebui să luați în considerare amenajarea mediului de lucru. Fie că ne dăm seama sau nu, spațiul de lucru are un impact imens asupra capacității noastre de a funcționa corect, de a gândi limpede și de a lua cele mai bune decizii.
Iată, în rândurile următoare, câteva aspecte care vă pot ajuta să lucrați mai eficient și să finalizați toate sarcinile fără să fie necesar să lucrați peste program:
Temperatura ambientală este esențială. Mai ales în timpul sezonului cald, devenim mai conștienți ca oricând cât de importantă este temperatura din interior. Mai precis, temperatura din mediul nostru de lucru poate avea o influență majoră asupra nivelului de productivitate. Datele arată că 4 din 5 angajați se plâng de temperatura din birou și consideră că ar lucra mai bine și ar avea rezultate mai bune dacă temperatura ar fi una mai confortabilă. Din acest motiv, ar trebui să faceți tot posibilul ca temperatura din birou să fie cuprinsă între 21 și 23 de grade Celsius. Veți lucra mai bine și veți avea performanțe îmbunătățite, ceea ce va justifica facturile la energie.
Personalizați mediul de lucru. Dacă lucrați într-un mediu rigid, sunt șanse mari să vă fi pierdut de mult timp motivația, determinarea și chiar dorința de a avansa în carieră. Din nou, a munci mai inteligent implică a munci într-un mediu care motivează. Prin urmare, personalizarea biroului este o modalitate excelentă și chiar foarte accesibilă de a vă transforma spațiul de muncă în așa fel încât să lucrați mai inteligent și să dați dovadă de o atitudine de entuziasm față de muncă. Indiferent dacă doriți să utilizați note adezive cu lucruri importante de reținut sau fotografii de familie care să vă mențină motivați, nu există nicio îndoială că personalizarea biroului și transformarea acestuia în propriul spațiu creativ reprezintă o modalitate simplă de a lucra mai inteligent.
Delegați responsabilitățile. Dacă lucrați în cadrul unor proiecte de mare amploare sau dețineți propria afacere, șansele sunt ca la un moment dat să vă simțiți copleșiți de tot felul de sarcini mărunte care nu au nicio legătură cu proiectul sau cu obiectivele pe care vi le-ați stabilit. Deseori, aceste sarcini mărunte sunt mari consumatoare de timp, dar necesită totuși să fie duse la îndeplinire, altfel v-ar împiedica progresul. Cel mai indicat este să delegați persoane care să se ocupe de rezolvarea acestor sarcini, inclusiv persoane care să se ocupe de curățenie, o persoană care să aprovizioneze mediul de lucru cu accesorii de birotică și papetărie, cu toner pentru imprimantă și hârtie, ceaiuri și cafea. Astfel, singura responsabilitate va fi aceea de a vă duce la îndeplinire proiectele și de a vă atinge obiectivele. Bazându-vă pe ajutorul altor persoane, veți reuși să lucrați mai inteligent și să dați dovadă de mai multă productivitate. De asemenea, luați în considerarea ideea de a avea un partener care să vă ajute să vă stabiliți obiective gestionabile și să faceți față situațiilor atunci când apar probleme neașteptate.
Într-un final, încercați să vă dați seama câte ore le petreceți efectiv muncind și cât timp dedicați lucrurilor neproductive. Poate că nu este necesar să vă raportați activitatea unui manager, dar tot este bine să fim sinceri cu noi înșine, inclusiv să admitem dacă petrecem 50 de minute pe zi navigând pe platformele de socializare. În acest fel, vom obține o imagine exactă a modului în care lucrăm și putem crea un plan pentru a combate perioadele neproductive din timpul programului de lucru.