4 modalități de îmbunătățire a biroului de acasă

Din ce în ce mai multe persoane optează pentru opțiunea de a munci de acasă sau își deschid o mică afacere pe cont propriu pe care o conduc, cel puțin în primele luni de activitate, de acasă. Oricum, munca de acasă este un vis pentru toți acei angajați care s-au săturat să piardă ore prețioase în trafic, care nu mai suportă toanele colegilor sau mediul sumbru de birou. Deși a munci de acasă sună foarte plăcut și relaxant, în continuare va trebui să muncim. Nimeni nu este plătit doar pentru a sta pur și simplu acasă.

Deși este adevărat că puteți profita de numeroase beneficii atunci când lucrați de acasă, aceste avantaje nu apar în mod magic. Un mediu de lucru organizat, curat și care să sporească productivitatea este de dorit, așa că în rândurile de mai jos, vom vedea care sunt acele aspecte pe care le puteți lua în considerare atunci când vă amenajați biroul de acasă:

  1. Utilizați tehnologia spre propriul avantaj. Indiferent de sectorul de activitate în care profesați, sunt șanse mari să nu vă descurcați fără un laptop. Acum, în funcție de cât de dificile sunt sarcinile de lucru, este posibil să aveți nevoie de un laptop mai performant. La fel de bine, s-ar putea să aveți nevoie de un copiator, de o pereche de căști de înaltă calitate și de alte echipamente profesionale. Pe de altă parte, vă puteți folosi de tot felul de programe și aplicații care să vă îmbunătățească productivitatea. Dacă doriți să aveți mai mult spațiu pe birou, în loc să vă notați sarcinile pe resturi de hârtie, puteți să întocmiți o listă de activități folosind o aplicație online. De asemenea, puteți preveni mesajele sau apelurile inoportune în timpul orelor de lucru prin configurarea unui formular de rezervare online. Stabiliți care sunt acele zile / ore specifice pentru a vorbi cu clienții și permiteți acestora să vă contacteze doar în intervalul de timp stabilit. Există, de asemenea, o serie de aplicații care să vă ajute să vă mențineți programul de muncă cât mai organizat.
  2. Un mediu de lucru liniștit. Mai ales dacă locuiți la bloc sau într-o zonă intens circulată, s-ar putea să aveți nevoie de o boxă portabilă. De dimensiuni compacte și îndeplinind mai multe funcții, boxa portabilă vă poate ajuta să creați mediul de lucru antrenant sau liniștitor de care aveți nevoie, în timp ce vă ferește de zgomotul specific zonei în care locuiți.
  3. Curățenia pe primul loc. Cât de curat este mediul de lucru poate fi o preferință personală. Poate dura ceva timp până când atingeți echilibrul perfect. Așa cum spunea și Einstein, dacă un birou aglomerat este un semn al unei minți aglomerate, atunci ce poate indica un birou gol? Prin urmare, echilibrul contează cu adevărat, chiar dacă este nevoie de ceva timp până când vă dați seama dacă minimalismul funcționează pentru situația personală sau nu. Minimalism sau nu, cu siguranță nu veți fi cine știe ce productiv dacă sunteți îngropat în zeci de dosare, mape și hârtii. Pe de altă parte, este indicat să vă decorați mediul de lucru și cu câteva obiecte personale. Poate fi vorba de câteva fotografii de familie, de câteva tablouri cu însemnătate sau poate de un poster motivațional. Astfel de obiecte personale trebuie să aducă puțină bucurie, nicidecum nu trebuie să vă distragă atenția. În general, ar trebui să vă puteți mișca cu ușurință. Dacă vă simțiți înghesuit, poate că este timpul să faceți o curățenie riguroasă.
  4. Învățați să spuneți „Nu”. Dacă optați tot timpul pentru mentalitatea „da”, veți descoperi rapid că nu aveți nicio șansă de a munci de acasă în același ritm cu care munceați la un birou în oraș. Oricât de greu v-ar fi, trebuie să învățați să spuneți nu și atunci când copilul vrea să vă jucați împreună, și când vă sună un prieten pentru a sta la discuții minute în șir, dar și atunci când un vecin vrea să vă serviți împreună cafeaua. Indiferent că lucrați sau nu cu termene-limite, este bine să vă stabiliți propriul program de lucru și să îl respectați. Politicos, dar ferm, încercați să vă faceți familia, prietenii și toate persoanele apropiate să înțeleagă că deși lucrul de acasă este mai confortabil, orele de muncă sunt dedicate doar lucrului. Nu vă feriți să închideți ușa biroului de acasă dacă doriți să creați o graniță vizibilă.

Beneficiile și avantajele de a lucra de acasă nu pot fi negate, ba chiar puteți obține un echilibru minunat între viața profesională și viața personală prin telemuncă. Atât timp cât mediul de lucru de acasă este curat, organizat și echilibrat, veți avea un stil de viață mai fericit, mai împlinit și mai productiv.

Lasă un Comentariu...

*