Beaucoup zero, definiția designului inovativ

Beaucoup zero mi-a plăcut încă de la început pentru originalitatea cu care tratează fiecare proiect în care echipa este implicată. De data aceasta, alături de IMAGE PR, au dat viață unui spațiu de studiu public, transformând tradiționala clasă studențească într-un loc al creației și al egalității. Este adevărat, mergi la școală/facultate să înveți, însă, ca și în cazul locului de muncă, este mult mai ușor să asimilezi informația, să te desfășori într-un spațiu creativ. În cele ce urmează Silvana și Matei, adică Beaucoup zero, ne vorbesc despre cum a luat naștere acest proiect și cum a fost primit de Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării.

1. Dragii mei, pentru ca cititorii concept-casa.ro să vă cunoască, voi începe prin a vă întreba de cât timp activați în acest minunat domeniu și cât timp vă ocupă designul, ce înseamnă pentru voi?

Matei este ilustrator freelance din 2006, iar Silvana a lucrat începând cu anul 2000 în diverse domenii, de la film (costume, scenografie), la fashion și artă vizuală (fotografie, grafică digitală).

Designul este pentru noi o continuă provocare, încercăm să rămânem conectați atât la ultimele trenduri artistice, cât și la ultimele noutăți tehnologice, și da, o astfel de meserie îți ocupă tot timpul, dar merită fiecare secundă.

Beaucoup zero, definitia designului inovativ (1)

Picture 1 of 5

2. Cu toate că meseriile voastre vă solicită să lucrați cu frumosul, fie că vorbim de o ilustrație sau de o hăinuță ce oferă personalitate, mi se pare că intersecția cu amenajările interioare nu se poate realiza chiar așa ușor, dintr-un hop. Cum ați ajuns să fiți implicați în astfel de proiecte?
Acest lucru s-a întâmplat treptat, având un traseu paralel cu evoluția tehnologiilor, ce permit o întrepătrundere a diverselor feluri în care ne exprimam. De la desenul de mână, pana la murale realizate digital, în ziua de azi granițele dintre medii au dispărut. Este foarte ușor acum să customizezi un obiect de mobilier, fie el o masă, un dulap, o canapea, cu o lucrare de artă semnată de Matei, iar tehnologia își oferă posibilitatea să o redai la calitate maximă, exact așa cum l-ai proiectat. Unul dintre primii noștri clienți a fost concept store-ul Iconic al doamnei Camelia Șucu, dansa fiind unul dintre cei mai pasionați susținători ai tinerilor artiști din România. Proiectul a reprezentat pentru noi o primă confirmare a îmbinării ultimelor trenduri în materie de design interior cu aplicații ale artei digitale.

3. Cum ați ajuns să participați în proiectul de renovare și dotare al unei săli de curs din cadrul unei facultăți din România?
Inițiativa aparține 100% agenției IMAGE PR, care a avut curajul să investească în viitorul educației românești, când tot mai puțini o fac. Am fost atrași de premiza proiectului, aceea de a upgrada la standardele secolului 21 condițiile unei săli de curs și totodată de a avea libertatea creării unui spațiu unic, ideal desfășurării orelor de seminar din cadrul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării.

4. În calitate de specialiști și totodată foști studenți cum credeți ca va influența acest lucru activitatea tinerilor?
Amândoi facem parte din generația care a învățat în sălile gri, ante și post-revoluționare și am simțit nevoia de un habitat creativ, inspirațional, luminos și pozitiv. Am încercat practic să creăm clasa visurilor noastre, locul acela care să-ți dea senzația cât se poate de reală ca viitorul tău are o șansă, că cineva, undeva, a hotărât să investească în potențialul tău.

Impactul noii săli de curs a fost unul extraordinar, nu doar pentru studenți, dar și pentru profesori; am avut surpriza de a simți direct bucuria celor care intrau în noua clasă la lansarea oficială.

Apreciem inițiativa agenției IMAGE PR de a contribui la un mediu educațional corespunzător și credem că acest lucru va face diferența. IMAGE PR susține tânăra generație și studenții de ani buni, prin sesiuni bianuale de internship, în cadrul cărora au participat aproximativ 100 de studenți dornici să descopere viața într-o agenție de comunicare. De asemenea, am apreciat că și cei din agenție au participat ca invitați la numeroase cursuri și seminarii din cadrul mai multor facultăți de profil.

5. Prin ce se diferențiază acest proiect? Pe ce anume ați pus accentul și cum ați ajuns la acest rezultat? Care au fost lucrurile, elementele care v-au ghidat în renovarea spațiului?
Laboratorul IMAGE PR din cadrul FJSC este o continuare a sălii de întâlnire din cadrul agenției – proiectul se diferențiază în primul rând prin abordarea nonconformistă a designului mural, cât și prin transformarea unei săli clasice de curs într-o sală modernă de consiliu. Această transformare esențială a amplasării locurilor în sala din varianta arhi-cunoscută pe rânduri, în layout-ul nou împrejurul mesei de consiliu, practic transformarea modului de comunicare între studenți și profesor la orele de seminar, a fost elementul principal ce ne-a ghidat în reinterpretarea spațiului. Amplasamentul acesta nou dă voce egală fiecărui student, încurajându-l să intervină mult mai des cu opinii și argumente în discuție, să fie mai prezent și nu în ultimul rând mai creativ. De asemenea, așezarea profesorului la aceeași masă cu studenții îl face pe acesta parte a grupului, și astfel încurajează dezbateri degajate, libere, constructive, eliminând teama de „insula catedrei”. Aici ne-am gândit să îi ajutăm și mai mult pe studenții de la comunicare și așa s-a născut conceptul pentru tapet: o metropolă modernă ce își aduce aminte de arhitectura Manhattan-ului, realizată integral din citate celebre din domeniul PR, marketing, comunicare, strategie, advertising – este povestea orașului comunicării accesat printr-o ușa aproape invizibilă 🙂

Pentru noi spațiul mic a fost o adevărată provocare și în același timp un tur de forță; am apelat la o serie de trucuri, cum este în primul rând iluzia optică dată de perspectiva dinamică a graficii pereților, integrarea perfectă a ușii și a cuierului în acest desen, apoi punctarea cu accente de roșu, în culorile specifice IMAGE, a câtorva elemente importante precum biblioteca, scaunele profesorilor și lămpile. Piesa principală, reprezentată de masa de consiliu, a fost executată pe comandă, provocarea fiind să proiectam picioarele în așa fel încât să îți dea senzația ca plutește și totodată să nu „fure” din spațiul dedicat scaunelor numeroase.

6. Mai aveți și alte proiecte similare? Proiectul acesta se va extinde sau se va rezuma doar la acest spațiu.
Da, avem astfel de proiecte atât pentru zona rezidențială, cât și pentru cea corporate – chiar recent, în cadrul unei colaborări mai vechi cu Grup Transilvae și HP, am realizat două astfel de amenajări expoziționale.

Însă, laboratorul IMAGE PR este un proiect special prin specificul său. IMAGE PR a devenit prima agenție ce pornește o astfel de inițiativă și sperăm că nu va fi ultima. Este nevoie să se investească în astfel de proiecte și este nevoie ca profesioniștii din piața de comunicare să fie cât mai aproape de generațiile viitoare. Împreună cu IMAGE PR, vom fi alături de studenți în următorii 7 ani în prima fază și ne vom asigura că aceștia vor beneficia la maximum de acest parteneriat.

7. Cum ați ajuns să colaborați cu Image PR și de cât timp sunteți prieteni?
IMAGE PR este o agenție cu care colaborăm de mai bine de 6 ani, sunt playeri vechi și cu greutate în industria PR din România.

Ne-a cucerit încă de la primele colaborări cu spiritul ei original, fresh, creativ și profesional al echipei IMAGE. Proiectele lor au fost mereu pentru noi un challenge creativ, și acesta este motorul ce pune în mișcare întregul mecanism al designerului.

În cadrul acestui parteneriat colaborăm și cu BenQ România, care a dotat laboratorul IMAGE PR cu tehnologie de ultimă generație, destinată proceselor educaționale. BenQ România va fi alături de noi pe întreaga durată a proiectului.


CONCEPT CASA PE FACEBOOK
Urmărește-ne zilnic pe Facebook

Lasă un Comentariu...

*